Copy and paste maffian slår till

Känslan av att ha bytt till en ny blogportal är som att börja om på en ny sparfil. Jag upptäckte att den gamla var korrupt, och startade motvilligt en ny.

Lyckligtvis kunde jag återställa vissa delar av den gamla sparningen (översättning: jag orkar inte skriva något idag, så jag nöjer mig med att återanvända gammal skåpmat).

"Ett till gott nytt år

Det börjar som ett sådant i alla fall. F.M.S hemsida börjar bli klar. Efter väldigt många om, och några fler men. Det blir lätt så när ett gäng pojkar med olika dygnsrytmer, arbeten och skolscheman ska försöka dra igång ett seriöst projekt.

Sakta i backarna. Vad är F.M.S? Saxat ur opublicerat pressmeddelande: "F.M.S [Fuck Me Sideways Productions] is a longtime dream coming true for musical visionaries Pål Lundqvist and Kasper Nowakowski. Since the lo-fi recording sessions of Canman & His Sidekick Bananas "Sidefuck Disorder" in mid-2002. With "Sidefuck Dissorder" a dream was formed amongst the three band members [Pål, Kasp and Lars]. A dream about having their own record label, and the money to buy fancy pancy studio equipment that didn't sound like shit being grinded through a tread mill. Fast forward to 2006, and that dream is starting to materialize. F.M.S has been formed. Bands have been signed, and music has been recorded. Now we just need that fancy pancy studio equipment." På ren svenska betyder detta alltså att deklarationen blir riktigt intressant i år.

Större nyhet ändå är att Canman & His Sidkick Bananas går in i studion för att spela in nytt material. Eller går in och går in. Vi har börjat planera nytt material, och vi planerar att gå in i studion och spela in det så småningom. Från att ha varit "ett band som finns, men aldrig spelar, repar eller skriver något nytt" är det dock ett ganska stort steg. "

Phew...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback