God journalistik



Hahahaha. Humor. Lägg märke till "EMO, or EMOtional people". Vad är vi andra, robotar? Man har lite svårt att ta det här reportaget på allvar. I synerhet som de här "testen" om hur EMO man är med all säkerhet är lika seriösa som detta test. Jag skulle vilja se ett lika seriöst nyhetsinslag om det här med att låta ett klistermärke vara kvar på en nyköpt keps. Vad är grejen?

Just ja. Innan jag glömmer.

   
                 
   
      The Zombie Movie Survival Quiz    
   

Francesco Dellamorte is your name, and killing zombies is your game. Living at Buffalora Cemetery, where the dead rise quite frequently, you know how to take care of zombies. Yes, you are definitely a bad ass. Too bad your sexy model girlfriend is a zombie.
Take this quiz!

Quizilla | Join | Make A Quiz | More Quizzes | Grab Code

Kommentarer
Postat av: Jonas

Det där var ett tveeggatt svärd. Dels föraktar jag EMO för just vad som sas, emotional people. Snacka om att göra självupptagenhet till en livsstil. Minns att det vara samma sak när jag var liten, men med grunge då. Tjejer skar sig i armarna och bar t-shirts med Curt Cobains själmordsbrev tryckt på.
Men sedan var ju reportaget precis så där korkat och icke-analyserande som sig brukar i dålig journalistik. Och det drar ju sympatier åt EMO-hållet, vilket är katastrofalt. Då kan de glida runt och säga att de är missförstådda av vuxensamhället och samla på sig lättvunna poänger.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback