Grannjävlar!

Jag är fredlig av mig. Kan man undvika konflikter så bör man, tycker jag. Enligt vissa personer är jag rentav för snäll. Men alright. Hellre för snäll än ett svin. Få saker får dock mitt blod att koka lika mycket som korkade grannar. I synnerhet tvättstuggedispyter.

Det är en allmänt vedertagen regel att man kan sno någons tid i tvättstugan, om vederbörande inte dykt upp inom loppet av en halvtimme av sin bokning. Det är också en vedertagen regel att man får dra över i torktumlaren, mellan en kvart och en halvtimme in på nästa persons tid. Chansen är ändå stor att dina grejer i tumlaren hinner bli klara innan hans första tvätt.

Däremot är det fruktansvärt osoft att sätta på sin sista tvätt fem minuter innan nästan persons tvätt börjar. Vad är det för stil liksom? Tavlan med plats för cylindrarna finns där av en andledning. Så, idag bestämde jag mig för att ta ett snack med tvätt tidstjuven. Jag väntar tålmodigt på att deras tvätt ska bli klar, rycker ut den och sätter in min egen. Och så kommer min granne in och ger mig ett dumt flin. "Du", säger jag, "jag hade faktiskt bokat tid här klockan fyra". Hon kollar på mig skrattar lite generat och säger "ja ja". And that's that. Jag kanske är lite för snäll ändå. Kanske borde tagit med mig en dunk tändvätska och gjort en Majbrasa av hennes dörrmattor. För att verkligen state my case. Nästa gång.

Eller vågar jag verkligen? Jag kanske nöjer mig med en arg lapp. En väldigt arg lapp.

Som det märks har jag haft en väldigt seg måndag. Hökat på MSN och Facebook, och upptäckt att skärmen på min iMac håller på att kasta in handuken. Jävla skit också. En trasig dator var det sista jag behöver just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback