In i muren

Så, september är nästan slut och vilken månad det varit. I sviterna efter sommarens händelser har jag ägnat mig åt att marinera levern i alkohol vilket gått ganska skapligt, faktiskt. I går brände jag mina näst sista pengar, samt två hundralappar jag lånat av Jensa, på krogen. Dom gick åt ganska snabbt så det blev en del vatten också. I alla fall, vad hade jag varit för oansvarig 24 åring om jag inte sparade några slantar till mat? Så idag gick åt till att sträckkolla Sopranos, skjuta på My Sims-texten, bakfyllefilosofi, lyssnat igenom The Locusts samlade diskografi och lägga ut de sista pengarna på en middag modell lyxigare.

Lo and behold:


soppa

Kantarellsoppa med curry och lök. Smakade mumma. Eller knull i mun om man vill vara så pass grov. Inte för att det här på något sätt kommer att hindra mig från att massera min lever ordentligt i oktober också. Va fan... det är ju löning på tisdag, lilllördag på onsdag, fredag på fredag, och storlördag på lördag. Inte sitter man hemma då. Och november... november kommer vi till om en månad, men den har redan potential till att bli den bästa novembern i mannaminne. Arcade Fire och Liars på samma vecka? Jag måste drömma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback