Den där jäkla solen

Återigen sitter jag och försöker arbeta mitt på dagen. Återigen ligger solen på, och steker mig levande. Jag tror aldrig jag längtat så mycket efter en persienn, eller ett schaluzi. En löpare och två klädnypor agerar ambulerande gardin. Madde blir dock lite sur på att jag McGyverar fram nya användningsområden åt våra dukar. Så det blir nog till att investera i en mer långsiktlig lösning.

Hur i helvete stavar man schaluzi, föressten? Jag sköt från höften och hoppas att jag träffade rätt. Skulle någon be mig att bokstavera ordet, skulle tungan knyta sig dubbelt.

Det om det.

Stålmannen, är för den som inte visste det, ett väldigt missvisande namn. Efter att ha sett den nya filmen har jag kommit fram till två saker.

1. Stålmannen är inte häftig någonstans Han är en superscout, och en sopa på att slåss. Hade han inte sina superkrafter skulle även de lamaste b-skurkarna äta honom till frukost.

2. Stålmannens "grej" är att bära saker. I filmen bär han en rymdraket, ett boeningplan, ett sjöplan, Lois Lane, glasögon, kostym, en bil, en vettskrämd kvinna, en vettskrämd kvinna i en bil, en halv lyxjakt, en portfölj, två resväskor, en reklamskylt, ett stort klot, en kontinent mm. Han borde således byta namn till The Amazing Carriyng Man. Eller Supercarryman. Eller Mr. Carry.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Hahaha... Det har du fan i mig alldeles rätt i. Har också varit och sett den där rullen. Men det som fick mig att skruva mig i biostolen vara alla ruggigt sega Jesus-referenser i filmen. Jo, vi fattar att han ska "frälsa" mänskligheten och vara gott föredöme. Men måste de köra hela Passion of Christ-skiten med Jesu lidande, korstecknet i rymden och död- och pånyttfödelsegrejen?

Dessutom är ju stålis voyeristernas voyerist. Eller vad sägs om de där halv-creepiga scenerna när han besöker Louis Lanes hus (båda gångerna, inkl. när han sneakade upp på ungen)? Eller när han stirrade på henne i hissen? Och sen kontrar han med ett "Goodnight Louis", ungefär som om allt var helt på sin plats.

Postat av: Randtröja

jalusi stavas det på svenska om jag minns rätt

2006-08-10 @ 23:39:30
URL: http://tourettez.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Jalusi, jalusi, jalusi.

Tackar för den. Lägger det på minnet.

2006-08-11 @ 13:04:30
Postat av: Björn

Tror att skiten stavas Jalusi, men nu till min fråga. Heter det EN jalusi eller ETT jalusi. Jag tycker ett, och har ungefär hälften av polarna på min sida, resten emot. Vad fan heter det!?!?!

2006-12-01 @ 22:09:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback