Fram med skumpan

Wo-fucking-ho. Tracklisting till den kommande Blood Brothers skivan som släpps den 10:e oktober. Young Machetes heter härligheten. Mums. Redan på förhand känns Rat Rider som hitten. Kan det vara en ”uppföljare” till Crimes bästa spår Rats and rats and rats for Candy, månne?

Set Fire To The Face On Fire
Nausea Shreds Your Head
Street Wars, Exotic Foxholes
The Giant Swan
We Ride Skeletal Lightning
Camouflage Camouflage
Rat Rider
Spit Shine Your Black Clouds
1, 2, 3, 4 Guitars
Lazer Life
Lift The Veil, Kiss The Tank
Johnny Ripper/Stevie Ray Hendrixson
Huge Gold AK-47
Vital Beach
You're The Dream, Unicorn!



För övrigt har post-festival traumat inte lagt sig ännu. Ännu ett år, ännu en Arvikafestival. I år mer än någonsin undrar jag varför jag utsätter mig för sådant här. När man går och lägger sig är det svinkallt och man tömmer ryggan på kläder för att inte få lunginflammation. Och inte kan man be grannarna dra åt helvete för att de för liv. På morgonen vaknar man upp i en bastu, bakfull och allmänt risig. I inget stånd att egentligen ta av sig alla kläder igen. Grannarna är fortfarande lika jävliga. Och fortfarande kan man inte be dom köra upp den där akustiska guran i röven. Hämnden kom i form av fekalier utsmetade på deras tältduk. Nej, jag tog inte i dom. Nej, det var inte min egen avföring. Ja, fekalier är ett ord jag tänkte börja använda oftare i det dagliga vokabuläret.

Det allmänna hatet mot människor vet ibland inga gränser, och de når sin absoluta kulmen när 15 000+ alkoholentusiaster samlas på en äng för att ägna sig åt sin hobby. Idioter som tror att ens lägger är E4:an. Idioter som delar ut Piratebay-klistermärken och tror att ölen är gratis, precis som allt annat i livet. Idioter som försöker sno ens ärligt stulna kundvagn. Idioter som stämmer upp till allsång på fyllan (ingen berättade för dem att Free Bird är ett stående skämt på rockkonserter). Trashidioter som gör helcrazy stuff som fyllan – som att heila och skrika glåpord åt allt och alla med en Sofiero i handen. Idioter, idioter, idioter.

Jag antar dock att jag skulle skjuta mig själv i foten om jag sa att det inte blir något Arvika nästa år. Det sa jag redan förra året.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Så med din egen logik måste du vara den största idioten av dem alla.

Postat av: Kasper

Hahahahaha. Men Jonas då. Det var ju dig jag pratade om. Jag kan verkligen se dig framför mig, spexandes med en Öl i handen och en "Krama-mig"-skylt runt halsen.

2006-07-18 @ 18:47:19
URL: http://jagvetvardubor.blogg.se
Postat av: Jonas

Visst... Vi säger väl så. Lite sur på dig, vettu. Mackan var den enda från gamla redaktionen som faktiskt bemödade sig att svara på mitt inbjudnings-sms jag skickade ut. Ett litet Nej Tack hade ju inte skadat.

2006-07-18 @ 19:15:48
URL: http://guldkorn.blogg.se
Postat av: Banders

Festival-ilskan får sällan några farliga utlopp. Tänk om man skulle bete sig på samma sätt på krogen i stan, man skulle typ bli ihjälslagen.

2006-07-18 @ 21:43:15
URL: http://physicalevidence.blogspot.com/
Postat av: Emil

Jag tyckte att det var en ovanligt smidig festival, förutom kylan, hettan, vissa grannar, sömniga konserter och Kaspers bakfylla.

2006-07-19 @ 01:24:09
Postat av: Kasper

Jonas varför skrev du i så fall att jag skulle svara om JAG KOMMER? Och hur blir det egentligen med I Spit On Your Grave?

2006-07-19 @ 10:23:58
URL: http://jagvetvardubor.blogg.se
Postat av: Jonas

Sedan skickade jag ett till sms. Men men... Vi kan väl försöka köra I Spit On Your Grave nästa vecka. Ska flytta också, så det får bli i början. Vad sägs?

2006-07-19 @ 10:29:23
URL: http://guldkorn.blogg.se
Postat av: Kasper

Ett SMS till? Måste missat det. Det var inte menningen att göra dig ledssen.

Såg ditt mail till Kacper angående Super Play skribenternas nya drogliberala inriktning... Den där Henriksson är skrattretande puckad.

2006-07-19 @ 21:30:10
URL: http://jagvetvardubor.blogg.se
Postat av: Jonas

Helt otroligt. Får inte han foten för det där, då är det någon där på förlaget som är brinnande förälskad i killen. Om man nu kan tända på påtända bävrar.

2006-07-20 @ 13:53:11
URL: http://guldkorn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback