Blast from the past

Jag borde egentligen jobba nu, men är så sjukt uttråkad att jag bestämnde mig för att youtuba lite istället. Det blir lätt så. När man söker efter kontakt på MSN och ett dussintal olika comunity sidor har givetvis ingen har tid med en. Antingen är de utloggade eller "på lunch". You tube eller Wikipedia. Det om det.

Vart försvann Les Rythmes Digitales, och varför är han inte större än Daft Punk? Det slog mig när jag kom på att det var åratal sedan jag såg hans videor. Videon till Hey hey you (what's that sound) kan vara något av det bästa som gjorts.



Inte nog med att låten är sjukt svängig och skulle kunna kicka liv i en komapatient. Videon är en explosion av kitsch och 80-tals nostalgi. Yucky-love.

Och då har vi inte talat om videon till Sometimes. Så bra, så tragisk, så sorglig. Så fin. Den iscensätter ett allvarligt ämne som självmord på ett så fantastiskt vis; en teddybjörn har tagit livet av sig, och gossedjuren i barnkammaren frågar sig "vad kunde jag ha gjort". Och ännu en gång är det en sjukt bra låt.



Fantastiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback