#1932

68 filmer till och min vote history på imbd.com ligger på den magiska gränsen 2000. Jag vet inte hur många år jag betygsatt filmer på Imdb. Än mindre vet jag vad det ska vara bra för. Vad som började som en förströelse (för att förhoppningsvis putta upp de filmer jag tycke om på rankingen, blev till blodigt allvar (tävlan mellan mig och mina vänner; allt ska ses, allt ska bokföras). Nu är det mest en fix idé, en vana. Men det ska ske. Innan året är slut ska jag ha kämpat mig igenom 2000 mer eller midre bra filmer, och de ska alla vara en pinne i statistiken.


Open Range



Costner och Duvall leker kovbojsare. *Pangpang*-dueller, korrumperade sheriffer och en ranchägare med ont uppsåt. Du har inte missat något. En eventuell läsares olust att traggla sig igenom min djupgående analys av Open Range överskuggas endast av min olust att skriva min djupgående analys av Open Range. Allt Costner rör vid blir så uppblåst och pompöst på grund av Dansar med Vargar Hybrisen som ligger i än. Minst 2.30 ska filmen vara (Open Range klockar in på dryga 2.25. Klent, Kevin), och ju snyftigare desto bättre. I Costners värld. Och tänka sig att han avstod en roll i Kill Bill för detta...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback